Genom åren har kreativa idéer genererats, spännande lösningar knådats fram och effektiva leveranser mött marknaden.

Sedan hösten 2003 har Milou hjälpt sina kunder med strategi, kommunikation och design. Vi har levererat smarta och innovativa webbsidor, appar och system.

Starten.

I efterdyningarna av så kallade dot-com-kriser och flera år innan smarta telefoner fanns i var och varannan människas hand, slog Milou Communication upp ögonen under hösten 2003. Grundarna och de första medarbetarna var en brokig skara individer med en gemensam målbild av att skapa "bra webb". Och de första åren bestod också större delen av leveransen av webbsidor i olika former. Sedan starten har vi fått möjligheten att arbeta med många fantastiska företag och organisationer, något vi är otroligt tacksamma för - och faktiskt finns några av kunderna som agerade pionjärer, kvar som vänner till Milou även idag.

Vägen hit.

Genom åren har kreativa idéer genererats, spännande lösningar knådats fram och effektiva leveranser mött marknaden. Och det är just alla de utmaningar, framgångar och i ärlighetens namn ibland även mindre lyckade insatser som har bidragit till att forma Milou till vad vi är idag. Längs vägen har en hel massa kompetenser och arbetsområden tillkommit samtidigt som några försvunnit, antalet anställda ökat dramatiskt och vårt egna stora arbetsplatsparadis och kreativa verkstad etablerats. Och allt detta har bidragit till att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för att leverera på de högt ställda krav vi som jobbar på Milou har på oss själva och det vi gör för våra kunder.

Milou idag.

2016 är vi 26 individer som är precis lika nyfikna som för tio år sedan men jobbar numera med allt som rör affärsutveckling, design och teknik i digitala kanaler. Och även om små surfplattor, stora dataskärmar, snabba uppkopplingar, sociala medier och moln både introducerats och blivit vardagsmat, är ambitionen precis densamma. Att ingenting mindre än fantastiskt är godkänt för oss. Milou Communication är idag en av Sveriges mest betydande digitalbyråer och levererar nu mobila shoppingupplevelser parallellt med globala varumärkesplattformar, gränssnitt för digitala veckomagasin och webbaserade affärssystem. Och nästan precis varje timme, varje dag har vi väldigt kul på jobbet.

Vår syn på världen.

Vi gillar ärliga, härliga saker som liksom är på riktigt. Saker som kanske inte bara handlar som yta utan även betyder något långsiktigt. Vi vet att vägen fram till lösning ibland är knagglig men vi tror på att det viktigaste är att ge precis allt och hela tiden försöka hantera de gupp som dyker upp - vi älskar processer men vet också att vi alltid kan bli bättre. Vi är enkla typer att ha göra med och menar att vår framgång bygger på att vi är precis de som vi är - på riktigt. På samma nivå som alla våra kunder, partners, vänner - ja, alla vi stöter på i jobbet. Alla anställda på Milou är både skyldiga och ansvariga för att det går bra för oss - något som vi tycker om att belöna. Vi har därför ett helt igenom kollektivt bonussystem där det inte spelar någon som helst roll hur gammal du är, hur många år du varit på bolaget eller vilken roll du har. Vi tycker om att göra gott för de som behöver det mest - både med hjälp av vår kunskap och vår tid. Ibland innebär det bara att vi bara är någon man kan bolla olika saker med, ibland är vi en riktigt jädrans spark i baken.